Servicii
Consultanţă în fuziuni şi achiziţii
(M&A)

În cadrul Filipescu Vişa, modelul de afaceri se bazează exclusiv pe consultanţă. Putem oferi o gamă largă de servicii de consultanţă financiară, inslusiv servicii de consultanţă M&A (fuziuni şi achiziţii), consultanţă de finanţare şi strategică, inclusv în contextul unor restructurări financiare.

Cu peste patruzeci de ani de experienţă cumulată în piaţa românească de M&A, ne considerăm cea mai experimentată echipă locală, ce a încheiat un total de 24 de tranzacţii cu o valoare de peste 1,5 miliarde euro.

Consultanţă strategică

Ne face plăcere să putem oferi consultanţă de specialitate, atât în perioade de creltere economică, cât şi în perioade de contracţie. Vom implica întotdeauna în proiectele noastre profesionişti cu o vastă experienţă, întotdeauna fără a fi limitaţi de conflicte de interese. Suntem într-o postură ideală pentru a oferi consultanţă specifică pentru piaţa din România, structurată şi prezentată pe modelul dorit de organizaţii şi investitori internaţionali. În plus, menţinem o reţea excelentă de contacte nu numai în România, cât şi în regiunea Europei Centrale şi de Est, pentru a ne asigura că putem opera şi putem obţine informaţii la nivel regional.

Am consiliat peste 100 de proiecte în carierele noastre şi cel mai mare succes a fost înregistrat acolo unde pregătirea a început cu mai mult de un an înainte să iniţiem procedura de tranzacţie.

Asistenţă pentru finanţare

Cu peste zece ani de experienţă în instituţii bancare globale şi peste douăzeci de ani de experienţă cu structuri financiare complexe oferite în România, ne permit să adăugăm valoare în gestionarea nevoilor de finanţare de către clienţii noştri.

Consultanţă în fuziuni şi achiziţii (M&A)

Vă vom ghida prin toate etapele necesare într-o tranzacţie, de la construirea unei echipe de proiect care să includă toate domeniile de expertiză necesare, la evaluarea afacerii, pregătirea documentaţiei de promovare, identificarea potenţialilor cumpărători sau ţinte de achiziţie, după caz, negocierea de term sheets şi oferte indicative, asistenţă pentru realizarea analizei due diligence şi consilierea în realizarea şi finalizarea documentaţiei de tranzacţie. Ne diferenţiem în abordarea nostră prin atenţia nemijlocită pentru maximizarea şanselor de succes la fiecare etapă procedurală, de la contactarea a zeci de investitori potenţiali, la pregătirea companiei şi a managementului pentru tranzacţie şi la identificarea de soluţii unice pentru nevoile unice ale clienţilor noştri.

Când oferim consultanţă vânzătorilor, obiectivul nostru este să obţinem cea mai bună ofertă şi să securizăm beneficiile clienţilor noştri. Creăm suficientă competiţie în tranzacţie pentru a ne asigura clientul că preţul şi termenii contractuali primiţi sunt întradevăr cei mai buni existenţi pe piaţă, iar astfel eliminăm incertitudinile şi creştem probabilitatea finalizării tranzacţiilor.
Atunci când oferim consultanţă cumpărătorilor, obiectivul nostru este să urmărim interesele comerciale ale clientului nostru şi să bunem bazele unei tranzacţii care aduce valoare ambelor părţi. Uneori, asta duce la mai puţine tranzacţii concretizate pe partea de cumpărătorului, dar crează o bază solidă pentru succesul afacerilor combinate.

Consultanţă strategică

Există întotdeauna un moment în care companiilor locale trebuie să ia în considerare direcţia strategică de dezvoltare a afacerii. Putem fi acolo pentru a identifica opţiunile existente, avantajele şi dezavantajele fiecăreia, precum şi pentru a ajuta în construirea planului de dezvoltare strategică şi de a oferi sprijin în implementarea acestuia, când este cazul.
În funcţie de nevoile şi obiectivele clienţilor, echipa noastră pregăteşte analize şi recomandări concrete sub forma de analize SWOT, evaluarea poziţiei strategice pe piaţă, evaluarea sustenabilităţii financiare şi optimizarea structurii de capital.

Recomandările vor pune în discuţie creşterea organică, vis-a-vis de oportunităţile de achiziţii, posibile parteneriate cu investitori strategici sau financiari, posibilităţi de vânzare a afacerii, precum şi tendinţele de integrare orizontală sau verticală din sector şi din zona geografică relevantă.

Asistenţă pentru finanţare

Când o societate nu are resursele interne pentru a pregăti, negocia şi actualiza documentaţia cerută de bănci şi instituţii financiare internaţionale, noi suntem acolo pentru a sprijini clientul şi a-i oferi acces la produse financiare mai complexe.
Atribuţiile noastre includ asistenţa acordată managementului în pregătirea conceptului de finanţare precum şi pregătirea memoriului de finanţare care îl sprijină cu fapte şi date concrete.

Suntem de asemenea implicaţi în realizarea planului de afaceri al companiei şi în facilitarea şi monitorizarea analizei due-diligence făcute de finanţatori.
Clienţii noştri pot conta pe noi pentru a le furniza asistenţă obiectivă cu privire la oportunităţile existente, pentru a-i asista în negocierea de term-sheets, precum şi a acordurilor definitive şi implementarea finanţării.